top of page
תמונת הסופר/תDaniel N

איך לבנות אתר מותאם לקידום בגוגל SEO

אחד הדברים המבאסים הוא להוציא כסף על בניית אתר אינטרנט וגם אחרי חודשים - אף אחד לא מוצא אתכם בגוגל. במקרה הטוב אתם מופיעים כשמחפשים את שם העסק, ובמקרה הפחות טוב - אפילו זה לא.


האופן שבו האתר בנוי משפיע על קלות הקידום האורגנית שלו. אין דבר שקורה בבנייה ולא ניתן לתקן במידת הצורך, אבל יש דברים שעדיף לעשות חכם על ההתחלה. לבנות את האתר באופן שמותאם לקידום אורגני בגוגל יביא לתוצאות מהר יותר ויחסוך למקדמת האתרים שלכם זמן עבודה ויאפשר להתחיל מפעולות לשיפור האתר במקום תיקון טעויות של בוני אתרים לא מנוסים דיים.

אם אתם בוני אתרים - לבנות את האתרים נכון מההתחלה יתן לכם נקודות מקצועיות. "ניהול לקוח" הרי כולל לא רק לתת תוצר ברמה גבוהה אלא גם להסביר ללקוח מה עשיתם ולמה עשיתם את זה ככה, ולהחזיק לו את היד. היכולת להנגיש את המידע ללקוחות יעזור להם להרגיש שהם קיבלו שירות טוב.


מסך נתוני קידום אתרים
מחשב עבודה עם גרף נתוני SEO

היררכיית כותרות נכונה

כותרות הן לא אלמנט עיצובי. לא פעם בעלי אתרים משתמשים בטקסט בבולד במקום בכותרת.

זאת שגיאה.

כותרות הן אובייקט ב-HTML, כלומר במבנה של העמוד. הן אמורות לספר לקורא האנושי וגם לגוגל - במה עוסק העמוד. הן דרך להבהיר כשעוברים בין נושאים.

תחשבו על חוזה. חוזים בנויים ככה:


הכותרת ראשית של החוזה

סעיף 1

סעיף 2

סעיף 2.1

סעיף 2.2

סעיף 3


הכותרת הראשית של החוזה תהיה H1. כותרת ראשית מופיעה בכל עמוד פעם אחת בלבד.

כותרות המשנה הם הסעיפים: סעיף 1, סעיף 2 וסעיף 3.

סעיפים 2.1 ו-2.2 הם כותרות H3.


כמו שלא הגיוני לקפוץ לסעיף 1 בלי שתהיה כותרת ראשית, או לקפוץ לסעיף 2.2 בלי סעיף 2 - ככה לא הגיוני מבחינת מבנה העמוד להשתמש בכותרות לא נכונות.


מה בכל זאת אפשר לעשות?

אפשר לשחק עם העיצוב ככה שכותרות H2 יהיו גדולות יותר מכותרות H1 למשל.


איך בודקים

למי שאין כוח להסתכל בקוד ה-HTML של העמוד או לבדוק ידנית את כל הכותרות, יש כלים שיעשו את זה. אחד מהם הוא התוסף החינמי לכרום SEO minions שנותן לכם תובנות און-סייט.

אגב, הכותרת "איך בודקים" - היא כותרת H3.

כל עמוד צריך כותרת H1

אחרי שהבנו שצריך להקפיד על היררכיית כותרות, כל עמוד צריך שתהיה לו כותרת H1 - אחת בלבד. זה כולל גם עמודי ארכיון ("כל הפוסטים בנושא מסויים" או "כל המוצרים ששייכים לתחום מסויים"), ובוודאי עמודי שירותים ומוצרים.


כותרות משנה בכלל וכותרת H1 בפרט הן אחת הדרכים להסביר לקורא האנושי ולמנוע החיפוש במה עוסק העמוד. לוותר על זה הוא לא רק שגיאה בבנייה, אלא גם אובדן פוטנציאל SEO.


איך בודקים:

אפשר להריץ סריקה עם כלי שנקרא Screaming Frog. זה כלי פרימיום. בגרסה החינמית שלו אפשר לסרוק עד 500 עמודים. אחד הדוחות שאפשר להוציא הוא דוח עמודי ללא H1. הוא יציג גם את כותרת ה-H1 השנייה בעמוד (משהו שפעם היה רלוונטי, ורלוונטי לאתרים שבנויים ב-HTML5). אם אתם רואים שבעמוד מסויים יש יותר מכותרת H1 אחת - מהר ללכת לטפל.

מאחר שרוב העמודים באתר אמורים להיות בנויים עם טמפלייטים - טמפלייט פוסט, טמפלייט ארכיון, טמפלייט מוצר וכו' - ברוב העמודים אפשר לתקן את ההגדרות בטמפלייט וזה יספיק.


גרף מציג אנליטיקס של אתר אינטרנט
קידום אתרים באינטרנט ובגוגל

מובייל פירסט

"מובייל פירסט" היא גישה שאומרת שהאתר צריך קודם כל להיראות טוב בטלפון הנייד. אנחנו אמנם בונים את האתר מהמחשב שלנו, אבל בין שני שליש לשלושת רבעי מהטראפיק לאתרים - הוא מהטלפון הנייד. בישראל טאבלט מקבל אחוז-שניים ומחשב נייד את היתר.


זה אומר בערך שליש עד רבע מהטראפיק לאתר שמגיע מהמובייל. לכן חובה חובה חובה לוודא שהאתר נראה פצצה במובייל: שאין אובייקטים שגדולים יותר מהמסך ומחייבים לגלול הצידה או לחלופין קטנים מכדי ללחוץ עליהם, שהתמונות נטענות ממש מהר ועוד.

למרות שיותר ניג'וס לבדוק את האתר במובייל אחרי שבונים אותו בדסקטופ - המובייל הוא החשוב מבין השניים.


איך בודקים:

שני כלים שיכולים לבדוק את התאמת האתר למובייל הם גוגל סרצ' קונסול ו-Google Speet Insight. אחרי שחיברתם את האתר לגוגל סרצ' קונסול הוא יתריע אם יהיו בעיות מיוחדות לשימוש בנייד; וכלי המהירות של גוגל ידע לתת תובנות מה אפשר לעשות כדי שהאתר יעלה מהר יותר. בד"כ עבודה עם תוסף מטמון תקפיץ את מהירות טעינת האתר.


קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם אחד הדברים היותר אנדררייטד בקידום אתרים. נוהגים לדבר על חששיבות הקישורים החיצוניים לאתר, אבל גם קישורים פנימיים הם דרך נפלאה לקדם עמודים.

הדוגמה הקבועה שלי היא ויקיפדיה: מתחילים בלקרוא מאמר על תפוח ואחרי חצי שעה אתם קוראים על הרייך השלישי. זה קורה בזכות קישורים פנימיים.


לקורא האנושי הם מספרים שאתם יודעים על מה אתם מדברים ונותן להם עוד זמן באתר שלכם. למנועי החיפוש זה מקדם גם עמודים וגם מחזק את הקשר בין העמוד המקושר - למילים שאתם מקשרים ממנו, כלומר לטקסט העוגן.


זה רלוונטי במיוחד אם אתם מעלים מאמרים לאתר. מהמאמרים אתם יכולים לקשר למאמרים אחרים או לעמודים אחרים ובכך להעלות את הדירוג שלהם בגוגל. זה עובד ולא מדברים על זה מספיק.


אגב, אם אתם כותבים מאמרי SEO של 400-500 מילה, כלומר מאמרים שכל התכלית שלהם היא לנפח את האתר ולקדם עמודים אחרים - להוציא קישור אחד לעמוד שאתם רוצים לקדם. אם אתם כותבים מאמרים מושקעים שהמטרה היא שגם ימצאו אותם - תשתמשו בקישורים פנימיים חופשי.


לפטופ עבודה על בניית אתר חדש מיועד SEO
בניית אתרי אינטרנט מבוסס על קידום אתרים

וורדפרס - לא להרבות בתוספים ולמחוק תוספים שלא בשימוש

כשאתם בונים אתר בוורדפרס, יש נטיה להעמיס בתוספים, כשכל תוסף נותן עוד משהו קטן. חלק מקידום אתר הוא לדאוג ל"בריאות האתר": כלומר טעינה מהירה, אפס שגיאות עם השרת, חוויית משתמש חלקה ופשוטה בדפים.

מבחינת בריאות האתר עדיף להימנע מריבוי תוספים. תוספים מכבידים על משקל האתר ולפעמים גם על זמן טעינה.

יותר מזה: ככל שיש יותר תוספים באתר, יותר תוספים לצריכים לעבוד ביחד ולהתאים אחד לשני. ככל שעוברים העדכונים גדלים הסיכויים שמתישהו משהו ישתבש באחד התוספים וישבור לכם משהו באתר.

לפעמים ריבוי תוספים הוא בלתי נמנע, אבל במידת האפשר עדיף להימנע.


עוד עצה טובה היא למחוק תוספים שלא בשימוש. האתר שלכם הוא לא ארכיון. לעזוב אחריכם אתר מסודר כולל גם לכבות ולמחוק את מה שלא השתמשתם בו. לא יכולה לתאר לכם את התסכול שבלהיכנס לאתר של לקוח חדש שכולל מלא תוספים, חלקם כבויים וחלקם לא ברור למה צריך בכלל.

מיעוט תוספים טוב לא רק לבריאות האתר, גם לשם שאתם בונים לעצמכם.

תוספים שדווקא כדאי שיהיו באתר

שני תוספים שכן כדאי להתקין הם תוסף SEO ותוסף מטמון.


תוסף SEO

תוסף SEO מאפשר להגדיר בעמודים כל מני דברים שמסייעים לקידום: מטא דסקריפשן, ביטול אינדוקס של עמודים וארכיונים מסוימים ועוד. יש כאלה שנעזרים בתוספים האלו גם לשיפור הכתיבה שלהם, אבל לא הייתי מקשיבה לעצות שלו בנוגע לכתיבה.

התוסף הכי פופולרי נקרא Yoast. כוכב עולה בעולם תוספי ה-SEO נקרא RankMath. שניהם אחלה, אני משתמשת ב-Yoast הרבה יותר והממשק שלו גם הרבה יותר ידידותי למתחילים.

תוסף מטמון

תוסף מטמון, או תוסף קאש, הוא תוסף שמקצר את זמן טעינת העמוד. מי שמאחסנים ב-Upress מקבלים את התוסף EZCache כחלק מהחבילה. תוסף אחר מומלץ ובתשלום נקרא WProcket.

יש תוספי מטמון שמכווצים קבצי CSS ו-JS ובכך מקצרים את זמן טעינת האתר, ויש כאלה שלא ואז צריך להתקין את התוסף בנפרד.

מעוניינים לקרוא מאמר נוסף בתחום קידום אתרים? צ'ק ליסט | סדר פעולות מדריך לקידום אתר אינטרנט


ליאור שפירא היא מקדמת אתרים. לאתר של ליאור שפירא

Comments


bottom of page